Monday, January 31, 2011

ya Qalbi..


wahai hati ku...maafkan ku jika aku tidak menjaga mu dengan sebaik mungkin...
ya Allah...anugerah Mu sekeping hati kepada ku, adalah pemberian yang paling mahal. tak siapa dapat memberi, mengambil hati ini. Ape yang kita buat setiap hari, HATI kita perlu di tanya, "wahai hati, adakah ini betul? adakah itu betul?" ya Allah, tetapkanlah hati-hati ini, di bawah kasih sayang Mu..peliharalah hati ini...

Allah Maha Pengampun..taubat nasuha, proses penyucian hati.. segala masalah, segala ujian, pujuklah hati mu itu.. "wahai hati, sabarlah dengan apa yg kamu hadapi ini..ujian yang Allah beri, kifarah atas dosa-dosa yang telah dilakukan.."

"hati sakit...?" jom rawat hati..zikr, baca al-Quran..mari kita lihat ciptaan Allah..subhanallah..cantik betul.. cuba tengok kembali ciptaan Allah, sape lagi hebat..??

"hati sedih, hati marah, hati benci.." Sedih? kenapa perlu kita sedih? marah? kepada siapa kita marah?
benci? kepada siapa kita nk benci dan kenapa??

ape pn yang kita rasa, hadapi dengan sabar dan jujur pada hati kita..senyum jugak merupakan salah satu menyejukkan hati.. (dalam senyum) "manusia oh manusia. ya Allah, sayangnya Engkau pada hamba-Mu ini.. sesungguhnya, ujian yang Kau berikan kepada nabi-nabi Mu lagi berat dari ujian yang aku terima ini..jika aku tewas, berputus asa, hinanya diriku ini.."


semoga hati kita dipilih oleh Allah untuk mendapat syafaat serta hidayah dari-Nya...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...